بسمه تعالی
گزارش بازدیداز تصفیه خانه آب شهری کرمانشاه
در مورخه سه شنبه 26/10/ 1396 ساعت 10 صبح دبیران زیست شناسی ناحیه یک بازدیدی ازتصفیه خانه آب شهری کرمانشاه واقع در بلوار زن داشتند .
در ابتدا مهندس غنودی وباباجانی ضمن خوش آمدگویی توضیحات مبسوطی در باره سال تاسیس وچگونگی مراحل تصفیه اّ ب دادند. دو ایستگاه فاز 1 و2در شهر وجود دارد که بین سالهای 1340و1345 ساخته شده اند. منبع تامین کننده آب تصفیه خانه از آبهای سطحی وزیر زمینی است وطی مراحل مختلف ته نشینی وارد برج میشود وسپس وارد فیلتر های شنی وزیستی شده ونهایتا بعد از فیلتر ها وارد مخازن وپمپاژ میشود .گندزدایی آب بوسیله گاز کلر وازن انجام میشود وشهر کرمانشاه جزء 5شهری است که جهت گندزدایی از گاز ازن استفاده می کندگاز ازن 3000برابرخاصیت گندزدایی قوی تر از کلر دارد .
سپس از مخازن وفیلتر ها وموتور خانه بازدید به عمل آمد که بسیار جالب ودیدنی بود وبسیار مورد استقبال همکاران قرار گرفت .تساعت 45/12 از تصفیه خانه خارج شدیم به دلیل مسایل امنیتی اجازه تصویربرداری از مخازن وتصفیه خانه را نداشتیم
فرگشت...ما را در سایت فرگشت دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 137